Sivujen päivitystiedot näkyville
Olisi hienoa jos etusivulle saisi palkin, josta näkyisi sivujen päivityshistoria: mitä on viimeksi päivitetty/milloin on viimeksi käyty päivittämässä.
4 kommenttia
-
Riikka Tarvonen
kommentoi
Ylläpidon ehdotus on ehdottomasti sellainen, jota minä ainakin kannatan! Ihan kaikkea pilkun viilausta ei tarvitse päivityksiin tulla mutta kun jotain isompaa korjataan, muutetaan tai lisätään tapahtumia, jne, ne olisi hyvä saada etusivulle näkyviin.
-
m
kommentoi
Laitan itse päivityspäivämäärät näkyviin tekstikenttään. Ei kovin suuri työ. Jos sivusto on ajantasainen jatkuvasti, kalenterit ja muut näkyvissä, päivityshistoria ei ole käyttäjälle tarpeellinen.
Lukeeko iltapäivälehtien nettisivuilla, mitä sinne on viimeksi päivitetty? Vai näkyykö se vain ensimmäisten uutisten joukossa :) -
AdminHeikki
(Ylläpitäjä, Yhdistysavain)
kommentoi
Varmistusviestissä voisi olla ideaa, mutta jos se tulisi joka kerta tekstiä tallennettaessa, niin osa käyttäjistä voisi kokea sen rasitteena.
Tästä tuli mieleen, että esim. teksti- ja kuvaosion jollain välilehdellä on ruksi, joka määrittelee, että näkyykö tehty korjaus päivityshistoriassa. Oletuksena se on poissa päältä, jolloin toiminto palvelisi suurinta käyttäjämäärää (oletus, että yleisin käyttötapaus on se, ettei päivityshistoriaan haluta merkintää laittaa). Kun merkinnän haluaa laittaa päivityshistoriaan, laitetaan ruksi päälle.
Pidetään tätä ajatusta mielessä ja katsotaan, että löydetäänkö sen toteuttamiselle tarpeeksi kannatusta ja hyöytyä.
-
Noelia
kommentoi
Toimiihan homma tietysti noinkin, eri asia on jaksaako/ehtiikö käydä erikseen itse laittamassa etusivulle/uutispalstalle päivitystiedon. Entä jos sen saisi valita, että tuleeko tieto juuri tästä tietystä asiasta näkyviin päivitystietoihin? Tyyliin varmistusviesti ennen tallennusta, että näytetäänkö päivityshistoriassa? Jos siis kyse on jostain kirjoitusvirheen korjaamisesta tulisi ennen tietojen tallennusta kysymys, näytetäänkö ko.tehty korjaus päivityshistoriassa?